Diyarbakır sıcağında, minibüsüne kurduğu ‘sulu klima’ ile yolcularını serinletiyor
Anasayfa Yerel Haberler Haberleri Diyarbakır sıcağında, minibüsüne kurduğu ‘sulu klima’ ile yolcularını serinletiyor24.06.2026 - 15:47Güncellenme Tarihi24.06.2026 - 16:12 WhatsApp Diyarbakır sıcağında, minibüsüne...
No Meeting by June 30 — Where will Trump and Putin meet after that?
Uluslararası arenada önemli bir gelişme yaşandı. Anasayfa Yerel Haberler Haberleri Diyarbakır sıcağında, minibüsüne kurduğu ‘sulu klima’ ile yolcularını serinletiyor24. 2026 - 15:47Güncellenme Tarihi24. 2026 - 16:12 WhatsApp Diyarbakır sıcağında, minibüsüne kurduğu ‘sulu klima’ ile yolcularını serinletiyorKentte, Meteoroloji verilerine göre, hava sıcaklığı 37 dereceye ulaşırken, araç içi termometrelerinde ise sıcaklık 42 dereceyi gösterdi.
Yaklaşık 15 yıldır minibüs şoförlüğü yapan Zahir Yıkmaz, yolcularının sıcaktan etkilenmemesi için aracına elektrikle çalışan sulu klima sistemi kurdu. ‘DUA EDENLER DE OLUYOR’Haberlerimizi Google'da takip edinEn güncel haberlere ve son dakika gelişmelerine Google üzerinden anında ulaşmak için bizi favorilerinize ekleyin. Google’da tercih edilen kaynak olarak ekleyinDaha önce klima sektöründe çalıştığını belirten Yıkmaz, fabrikalarda kullanılan sulu soğutma sistemlerinden ilham alıp uygulamayı hayata geçirdiğini ifade ederek, “Diyarbakır sıcaklarından dolayı aklıma sulu klima fikri geldi.
Gelişmelerin Detayları
Bu sistem yüksek hava kapasitesi ve güçlü soğutma özelliğine sahip. Yaklaşık 2 gündür kullanıyorum. Minibüse binen yolculardan çok olumlu tepkiler alıyorum.
Hatta dua edenler oluyor. Tüm meslektaşlarıma da tavsiye ederim. Daha önce klima sektöründe çalışıyordum.
Bu tarz klimaları fabrikalara tedarik ediyorduk. Oradaki sistemin daha küçük bir versiyonunu araca uyarladım. Aracın aküsüne çevirici bağladım ve klimayı çektiğim prize takarak çalıştırıyorum.
Uzmanlar Ne Diyor?
Araçların mevcut klimaları yeterli verimi sağlamadığında motoru zorlayabiliyor ve arızalara neden olabiliyor. Kullandığım sistem elektrikle çalıştığı için ne motora ne de aküye zarar veriyor. Aynı zamanda yakıt tasarrufu da sağlıyor" diye konuştu.
Kadın yolculardan biri, “Minibüsün içine girer girmez serin hava yüzüme vurdu. Bu sistemi görünce çok şaşırdım. Diyarbakır sıcağında dışarı çıkmak bile zor.
Herkes bu sisteme geçse çok iyi olur” dedi. Başka bir yolcu ise, “Çok güzel bir uygulama olmuş. Maliyetinin de çok yüksek olduğunu düşünmüyorum.
Gelişme, uluslararası kamuoyunda geniş yankı uyandırdı. Diplomatik çevreler konuyu dikkatle izliyor.





