
Anne karnındaki ilk 9 ay bir ömrü şekillendiriyor
Anasayfa Sağlık Haberleri Anne karnındaki ilk 9 ay bir ömrü şekillendiriyor22.06.2026 - 14:18Güncellenme Tarihi22.06.2026 - 14:18 WhatsApp Bir bebeğin sağlığı sadece doğduğu gün başlamaz. Son yıllarda yapılan...
No Meeting by June 30 — Where will Trump and Putin meet after that?
Son dakika bilgilerine göre, Anasayfa Sağlık Haberleri Anne karnındaki ilk 9 ay bir ömrü şekillendiriyor22. 2026 - 14:18Güncellenme Tarihi22. 2026 - 14:18 WhatsApp Bir bebeğin sağlığı sadece doğduğu gün başlamaz.
Son yıllarda yapılan araştırmalar, özellikle gebelik sırasında ortaya çıkan diyabetin yalnızca anne adayını değil, bebeğin gelecekteki sağlık durumunu da etkilediğini ortaya koydu. Mustafa Kanat, gebelik diyabetinin sadece anne açısından değil doğan bebeğinde geleceğine yön verdiğini belirtti. Gebelik diyabeti ile ilgili bilinmesi gerekenleri Prof.
Gelişmelerin Detayları
Mustafa Kanat anlattı. Gebelik diyabeti nedir? Anne karnında geçirilen ilk dokuz ay, bir insanın yaşam boyu karşılaşabileceği obezite, diyabet ve kalp-damar hastalıkları gibi birçok sağlık sorununun riskini belirleyebiliyor.
Bu nedenle gebelik diyabeti, sadece hamilelik dönemine ait geçici bir sorun olarak görülmemeli. Gebelik diyabeti (gestasyonel diyabet), daha önce diyabet tanısı olmayan bir kadında hamilelik sırasında kan şekerinin yükselmesiyle ortaya çıkan bir durumdur. haftadan sonra ortaya çıkar.
Hamilelik sırasında plasentadan salgılanan hormonlar, annenin vücudunda insülin direncinin artmasına neden olur. Normalde pankreas bu durumu telafi etmek için daha fazla insülin üretir. Ancak bazı kadınlarda pankreas bu artan ihtiyacı karşılayamaz ve kan şekeri yükselmeye başlar.
Uzmanlar Ne Diyor?
İşte bu tabloya gebelik diyabeti adı verilir. Google’da tercih edilen kaynak olarak ekleyinHamilelikte vücutta neler değişiyor? Gebelik, aslında annenin metabolizması için büyük bir sınavdır.
Hamileliğin son aylarında insülin duyarlılığının yüzde 60-65 oranında azaldığı görülmektedir. Bu nedenle pankreasın normalden yaklaşık iki ila üç kat daha fazla insülin üretmesi gerekir. Bu denge sağlanamadığında anne adayında yüksek kan şekeri gelişir.
Ancak sorun sadece anneyle sınırlı kalmaz. Anne karnındaki bebek nasıl etkileniyor? Bebeğin temel enerji kaynağı glikozdur.
Bu haber, küresel gündemin en önemli başlıkları arasına girdi.





